Monday, November 16, 2009

tempat menarik kt kedah[dr kaca mata aku]

PANTAI MARINA,K KEDAH

tempat ni lak suma org alor star msti tau..
pantai marina.asalnya tempat ni nk dibuat pelabuhan,tp projek ni jd gajah putih je.tersadai tnpa manfaat pn.tp skurang2nya tempat ni bertukat jd tempat riadah.tiap2 petang ramai berkumpul disini menikmati pemandangan matahari terbenam.boleh tgk bot-bot nelayan tangkap ikan,tongkang dan bot langkawi.sesuai untuk family dan kapel[hikhikhik].ade gak aktiviti cam lawan sound keta.best..

aku dlu slalu g sna ngn kawan2.tenung2 laut sampai boring[hehehe]..


ISTANA ANAK BUKIT

Istana anak bukit mmg dekat sgt ngn umah aku.jalan kaki pn dah sampai.ni kediaman rasmi sultan dan sultanah kedah[kalu ko x tau,cari kamus lee..].kat cni ramai pelancong yg datang bergambar.dekat pagar je la[mcm istana negara].pagar mmg grand abis.kalu malam lagi cantik.berkilau-kilau ngan lampu.anyway tmpat ni penah jadi tempat shooting filem rempit v3 arahan farid kamil.tp sygnya dengar kta filem tu kna ban[ruginya..]

LANGKAWI
[sori kualiti gmbr x cun sbb gmbr lma]
aku dh bnyak kali p langkawi ni.mmg best r.klu p honeymoon lg best.fuh romantik abis :D
ptg2 tgk matahari tbenam ngan org tersayang[boleh x nk balik je].tmpt yg paling best tgk matahari terbenam ni kt pantai chenang.kalu nk shoping kat kuah,telaga air panas,makam mahsuri pn ada tmpat shoping.pendek kata kalu ade duit memmang berbaloi-baloi datang cini..1 g tempat ,kabel car.aku naik sekali je[tobat x nk naik dah].aku ni fobia ngn tinggi.punya la takut smpai x sedar kuar air mata[hampeh kna gelak ngn kawan2]..tp berbaloi r,view dia cntik sgt.blh tgk 1 langkawi dari atas bukit tu[tempat shahrukhkhan gadoh dalam filem..aku lupa :D]..anyway sape yg x pnh try patut cuba naik.wish of luck =)

sebenarnya aku x abis ronda kedah g..byk g tmpt yg x smpai g..hehehe.malah byk g tmpt yg menarik kt kedah ni.nti klu da pic aku uplod..mmg x rugi la dtg kedah ni..

0 comments: